Beautiful Masjid Photos

Some cool images of Beautiful Masjid:

Kahwin Shukri 003

Image by faizalr
Berbincang pasal kawin la tu … ni ada pantun sikit … sy jual yer …

Di sini orang bertanya
Di sana orang menyoal
Tak kira teman mahu kenalan
Asyik-asyik itu je yang jadi bualan
Begitulah nasib orang bujang
Tak kira lelaki mahupun perempuan

Bila nak kawin???
Keluarga pun dah mula risau
Si teruna. emak bimbang jadi bujang terlajak
Si dara. ayah takut bergelar andalusia

Bila nak kawin???
Jiran turut sama menumpang tanya
Bila dijawab jodoh belum ada
Kata mereka, kita kenalah usaha
Mandi bunga salah satu caranya
Tak pun mandi ais boleh dicuba(he..he..ni cadangan pelik kawan saya)

Bila nak kawin???
Aduuuhh.aku disoal lagi
Kawin??? Nak kawin dengan sapa?
Calon pun takde.
Hah!!! Awak tu memilih sangat agaknya
Ewah-ewah sedap sungguh mulut berkata

Bila nak kawin???
Akan ku kawin jam-jam ni juga ( haa.haa.haa)
Andai memilih isteri semudah bershopping di pasar malam
Atau semudah membeli VCD cetak rompak
Atau sesenang memakan twisties..

Bila nak kawin???
Aaahhh.sungguh aku bosan
Banyak yang lain boleh jadi persoalan
Kenapa asyik itu yang dihadapkan
Apa kita nak heran
Lambat cepatnya jodoh, Allah yang tentukan.

Bila nak kawin???
Pada yang masih bujang
Biarkanlah mereka terus bertanya
Usah ditunggu letih mulut mereka (Takkan letihnya sampai bebila..)
Kalau ada jodoh.
Insya-Allah takkan ke mana.

Bila nak kawin???
Pada yang asyik menanya
Usah dirisaukan jodoh orang
Jaga masjid sendiri agar tidak goyang
Lain orang lain rezekinya
Syukurlah dengan apa yang kita ada.

karim’s, jama masjid

Image by hari sundaram
a visit to delhi cannot be complete unless one has feasted at karim’s

Fatehpur Sikri

Image by Parag Sankhe
Fatehpur Sikri (Hindi: फतेहपूर सिकरी)served as Akbar’s political capital from 1571 until 1585 when it was abandoned, ostensibly due to lack of water. It is regarded as the emperor’s crowning architectural legacy and indeed there are no shortage of palaces, halls, and masjids to satisfy his creative and aesthetic impulses typical of Mughals. Brilliant innovations in land revenue, coinage, military organisation, and provincial administration emerged from the Fatehpur Sikri years.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...